- Friday, 17 February 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 588
Persoanele cu dizabilități vor beneficia de servicii de telecomunicații adaptate nevoilor lor specifice, a hotărât Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), implementând astfel o directivă mai veche a Uniunii Europene (2019), care viza tocmai condiții echitabile de utilizare a acestor servicii pentru toți cetățenii.
Noile măsuri adoptate prin Decizia ANCOM nr. 74/2023 se referă atât la protecția consumatorului de telecomunicații cu dizabilități, cât și la crearea unor condiții adaptate pentru un acces facil la aceste servicii. Hotărârea reglementează obligațiile față de utilizatorii cu deficiențe medicale ale furnizorilor de:
servicii de telefonie;
servicii de Internet;
servicii de media și audiovizuale.
Astfel, până în iunie 2023 toate persoanele cu dizabilități vor putea beneficia de pachete de servicii potrivite lor, precum:
a) pentru utilizatorii finali cu dizabilități auditive și/sau de vorbire, un număr nelimitat de SMS-uri utilizabile în rețeaua proprie și 300 de SMS-uri utilizabile în rețelele naționale, la un tarif recomandat de 4 euro/lună, inclusiv TVA, și, la cererea utilizatorului, un volum de date de 5 GB, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 6 euro/lună, inclusiv TVA;
b) pentru utilizatorii finali cu dizabilități vizuale, 2.000 de minute utilizabile în rețeaua proprie și 500 de minute utilizabile în rețelele naționale, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, și, la cererea utilizatorului, un volum de date de 5 GB, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 4 euro/lună, inclusiv TVA.
Noile reglementări intrate în vigoare pe 15 februarie aduc și alte facilități utilizatorilor cu deficiențe medicale, acestea fiind menite să ușureze modalitatea de folosire a acestor servicii, corecta informare a persoanelor cu dizabilități, precum și adaptarea tehnologiei pentru facilizarea procesului de utilizare a acestor servicii. În acest sens, s-a hotărât că furnizorii de servicii de telefonie și internet trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor cu deficiențe de vedere, auz sau intelectuale, următoarele modalități de adaptare a serviciilor pentru o ușoară utilizare a acestora, indiferent de deficiența medicală, după cum urmează:
persoanele cu probleme de vedere vor avea la dispoziție informațiile primite de la furnicori în regim Braille sau li se vor asigura aparate de citire cu voce tare a datelor primite referitoare la serviciile accesate;
persoanelor cu deficiențe de auz li se va pune la dispoziție subtitrarea materialelor audio și video;
pentru utilizatorii cu deficiențe intelectuale informațiile vor fi adaptate nevoilor lor, fiind scrise cu acuratețe și cât mai logic pentru a fi ușor de înțeles și aplicat de către utilizator.
Mai trebuie să reținem că utilizatorii cu dizabilități vor avea prioritate atunci când au nevoie de un serviciu de ajutor (reparație, reclamație privind nefuncționarea unui anumit serviciu etc.) din partea furnizorilor, aceștia folosind toate mijloacele tehnologice pentru a răspunde nevoilor utilizatorilor în mod echitabil.
Popular Articles
- Most read
Publicitate