- Monday, 12 December 2022
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 371
Profesorii care sunt diriginți la clasele gimnaziale au de parcurs mai multe etape pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar, potrivit ordinului Ministerului Educației nr. 6000/2021. Prin acest ordin a fost aprobată Metodologia de implementare şi utilizare a modulului informatic MATE pentru prevenirea abandonului şcolar şi a părăsirii timpurii a şcolii. Amintim că școlile cu clase gimnaziale sunt atenționate să folosească modulul informatic obligatoriu MATE pentru identificarea copiilor care ar putea abandona sistemul de învățământ.
Ordinul stabilește că „toate unităţile de învăţământ de stat care au nivel de învăţământ gimnazial vor utiliza modulul informatic MATE în scopul colectării datelor privind identificarea riscurilor de părăsire timpurie a şcolii”.
Utilizarea modului informatic MATE presupune ca profesorii să folosească mai multe instrumente, spre exemplu: chestionarul SASAT (Instrument de Evaluare a Succesului Şcolar), Fişa de observare MATE, Observatorul școlii, Dosarul de caz, Fişa de evaluare MATE, Planul de Servicii Educaţionale.
Elevii care sunt evaluaţi cu “da” la unul dintre cei cinci indicatori sunt înregistraţi în Observatorul şcolar şi evaluaţi pe baza a 24 de indicatori de risc care se referă la familie, elev, comunitate şi şcoală, rezultând un scor general. Pentru aceşti elevi se întocmeşte un dosar unde sunt monitorizaţi individual şi primesc planuri de intervenţie stabilite de către diriginţi în comun acord cu directorii.
“Dirigintele clasei, împreună cu personalul administrativ al şcolii, coordonat de director, este responsabil de colectarea datelor, de introducerea datelor în modulul MATE şi de utilizarea, monitorizarea şi raportarea seturilor de date ale elevilor aflaţi în situaţii de risc“, mai scrie în document.
Popular Articles
- Most read
Publicitate