stefanesti metropolitanDeși este la doi pași de Pitești, deși este un oraș în plină dezvoltare și cu o istorie uriașă, fiind leagănul a două familii – Brătianu și Golescu- de o importanță primordială pentru istoria României, Ștefăneștiul nu va avea transport public metropolitan în următorii ani, așa cum ar merita.

 

Asta în condițiile în care de la 1 septembrie Piteștiul și trei comune din zonă (Bradu, Bascov, Mărăcineni) au transport public metropolitan. Un transport metropolitan civilizat și la prețuri extrem de competitive, prețul unui bilet dus-întors fiind de 5 lei, iar al unui abonament lunar integrat pe toate liniile, de doar 80 de lei.

Vineri 30 septembrie, într-o conferință specială organizată la Primăria Pitești, au fost date explicații legate de neincluderea orașului Ștefănești în transportul public metropolitan în perioada următoare. La conferință au participat Cristian Gentea – primarul Piteștiului, Nicolae Velcea – primarul orașului Ștefănești, Cristian Popescu – directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Pitești și Manuel Rotaru – directorul Publitrans.

Concret, după cum a explicat primarul Cristian Gentea, la Ștefănești sunt la ora actuală cinci trasee privind transportul public. Cu infrastructura actuală, ar putea fi preluate trei dintre cele cinci trasee pentru transportul metropolitan. Problema este pe traseele ce merg la Valea Mare și Izvorani, fiind porțiuni de drum unde autobuzele mari nu ar avea loc. Numai că din păcate, așa cum spun autoritățile, legea nu permite ca să fie mai multe contracte încheiate pentru cele cinci trasee. În aceste condiții, pentru ca transportul public în Ștefănești să nu rămână în aer, singura soluție este transportul județean. În acest sens, Consiliul Județean Argeș va organiza o licitație până la finalul anului pentru atribuirea mai multor trasee, inclusiv la Ștefănești. Însă și aici e un impediment: propunerea CJ Argeș este ca viitoarele contracte pentru transportul județean să fie încheiate pe șase ani (legea nu impune un termen minim, termenul maxim fiind de 10 ani).

”Avem transport local cu trei operatori. Am putea opta pentru acest transport metropolitan doar dacă cei de la Consiliul Județean Argeș pot face un contract cu o durată mai mică de șase ani. Așa că deocamdată am optat pentru transportul județean”, spune primarul Nicolae Velcea.

 

Directorul Publitrans, explicații ”subțiri”

 

Vorbind despre faptul că deocamdată orașul Ștefănești nu va fi inclus în transportul public metropolitan, Manuel Rotaru – directorul Publitrans – a venit cu explicații ”subțiri”. ”În urmă cu câțiva ani, când am avut discuții cu vechea conducere a orașului Ștefănești, aceasta a refuzat includerea în transportul metropolitan. Lucrurile se pot face în timp și cu voință. Nu putem merge pe repede înainte. Putem intra în Ștefănești doar pe trei trasee ce se pretează pe autobuze”, spune Manuel Rotaru.

FinanciarPress.ro l-a întrebat pe directorul Publitrans, apropo de afirmațiile sale cum că ”nu se poate merge pe repede înainte”, dacă a avut discuții din toamna lui 2020 cu noul primar Nicolae Velcea, care are o cu totul altă deschidere și o altă comunicare. Iar Manuel Rotaru nu a dat un răspuns clar și argumentat. Pentru că suntem siguri că în cei doi ani de când s-a schimbat primarul la Ștefănești cei de la Publitrans ar fi putut găsi o soluție legală pentru includerea orașului Ștefănești în transportul metropolitan. Și, așa cum s-au găsit soluții în mai puțin de doi ani pentru ca Mărăcineni, Bradu și Bascov să fie incluse în transportul metropolitan, tot așa se puteau găsi și pentru Ștefănești. S-ar fi putut opta inclusiv pentru o schimbare a traseelor, astfel ca cele cinci trasee de la Ștefănești să fie cumva comasate în trei trasee.

În schimb, au triumfat birocrația și scuzele administrative. Iar cei văduviți de un transport public civilizat vor fi locuitorii din Ștefănești, care vor merge în continuare în următorii ani în microbuze vechi și înghesuite. Pentru că nu se compară transportul județean cu cel metropolitan în ceea ce privește condițiile de transport. Și, în loc să plătească 5 lei pe un bilet dus-întos Ștefănești-Pitești, cum ar fi fost în cazul transportului metropolitan, vor plăti 6 lei dus-întors pe microbuze. Și fără posibilitatea de a avea abonamentul de 80 de lei pe toate traseele.

 

 

 

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.