Uzina Dacia a tot crescut producția auto de când a reluat-o și a ajuns la un ritm de 1.200 de mașini/zi, dar nu se știe când va atinge maximul, totul depinzând de cererea de mașini în UE și de cum vor ajuta guvernele achiziția de mașini. Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul rămâne suspendat, cum a anunțat compania în februarie, a spus pentru publicația Forbes Christophe Dridi, șeful Dacia. ”Două chestiuni sunt, putem produce mai mult cu aceste reguli de siguranță? Dacă da, o vom face. Un alt factor este piața: producția va crește dacă și piața va cere acest lucru (...) Ne uităm cu atenție la ce se întâmplă în alte țări, vedem și ce fac guvernele pentru a ajuta industria auto”.
Aprilie a fost cea mai rea lună și pentru Dacia, dar țările ies din carantină și se vede că cresc vânzările în Franța, Italia, Spania. Luna mai va fi o lună mai bună, dar nu ca o lună mai obișnuită, mai spune șeful Dacia. Compania a livrat luna trecută mai puțin de 10.000 de mașini în UE, de cinci ori sub nivelul din aprilie 2019.
Vor fi concedieri, cum se va întâmpla la uzina Renault Slovenia? ”Sper că nu” spune Dridi ”Lucrăm în trei schimburi. Cum spuneam, trebuie să cumpărăm mașini fabricate în România, vreau să fiu optimist și trebuie să continue și programul Rabla”.
”Nu am planuri în acest sens, sper că și piața ne va ajuta”, adaugă Dridi despre ideea de concedieri.
- Monday, 25 May 2020
- Written by Paul Avram
- Hits: 2394
La început de 2019, Automobile Dacia a demarat la Mioveni un amplu program de extindere ce urma să majoreze capacitatea de producție la 406.000 de mașini/an. Rămâne suspendat proiectul de investiții anunțat acum mai bine de un an, proiect de 100 milioane euro, din care o parte s-a realizat. Punerea ”pe hold” a fost făcută înainte de criza Covid-19. Trebuie spus că viitorul investițiilor Renault în țară depinde de condițiile pe care statul francez le va pune pentru a salva compania. Cel mai radical scenariu este ca Renault să nu mai poată investi în unele uzine.
”Înainte de criză, în februarie, am anunțat că suspendăm o parte din investiție, fiindcă analizăm piața și de asta decidem dacă este sau nu cazul să investim. O parte dintre investiții s-au făcut, de exemplu linia de presaj de mare viteză, o parte sunt suspendate, fiindcă nu este timpul potrivit, dacă ținem cont de context și de diversele informații”, spune Dridi. Urmau investiții într-o nouă vopsitorie și o nouă linie de șasiuri, dar acelea au fost oprite.
”Înainte de criză, în februarie, am anunțat că suspendăm o parte din investiție, fiindcă analizăm piața și de asta decidem dacă este sau nu cazul să investim. O parte dintre investiții s-au făcut, de exemplu linia de presaj de mare viteză, o parte sunt suspendate, fiindcă nu este timpul potrivit, dacă ținem cont de context și de diversele informații”, spune Dridi. Urmau investiții într-o nouă vopsitorie și o nouă linie de șasiuri, dar acelea au fost oprite.
Popular Articles
- Most read
Publicitate