- Thursday, 21 May 2020
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 1910
În contextul pandemiei de Covid-19, Fundația Conservation Carpathia a răspuns nevoii de ajutor a bătrânilor și persoanelor nevoiașe din comunitățile din Rucăr, Lerești, Dâmbovicioara, Valea Mare-Pravăț, Stoienești, Cetățeni, Nucșoara, Arefu, județul Argeș și Runcu, Moroieni, județul Dâmbovița. Timp de 8 săptămâni fundația a donat peste 4600 de pachete cu produse alimentare și de igienă esențiale, aceasta fiind ultima săptămână de desfășurare a campaniei Hrană pentru bătrânii din sud-estul Munților Făgăraș.
În data de 2 aprilie, pe fondul stării de urgență a României și a dificultăților vârstnicilor în aceste condiții, Fundația Conservation Carpathia a inițiat, dezvoltat și implementat una dintre cele mai importante campanii de întrajutorare a oamenilor din zona sudică a Munților Făgăraș. În cele 8 săptămâni de campanie, au fost distribuite peste 4600 de pachete cu o frecvență de 600 de pachete pe săptămână. Acestea au fost realizate cu ajutorul voluntarilor din comunitățile locale și au ajuns la destinatari prin intermediul rangerilor FCC și cu sprijinul logistic al autorităților locale.
Pachetele distribuite au conținut alimente de bază cum ar fi orez, zahăr, mălai, ouă, ulei, fructe și legume de sezon sau conservate, brânzeturi, miere și produse de igienă, esențiale în această perioadă. În contextul Sărbătorilor Pascale, bătrânii au primit toate cele necesare unei mese de sărbătoare (carne de miel, drob, ouă înroșite, cozonac). Toate produsele au fost achiziționate în procent de peste 75% de la micii producători locali, cu atenție la nevoile oamenilor în vârstă, dar și cu atenție la amprenta de carbon pe care o au aceste produse și ambalajele lor, respectând o politică strictă de mediu.
Această campanie nu ar fi fost posibilă fără sprijinul celor 56 de donatori diferiți care au susținut dezvoltarea și mărirea numărului inițial de beneficiari. Astfel, a fost strânsă suma de 108 346 € (524,394 RON) care a permis prelungirea campaniei până în această săptămână, inclusiv. Însă această campanie nu a reprezentat o gură de aer doar pentru beneficiarii pachetelor, dar a însemnat și un real ajutor adus micilor producători locali de la care au fost achiziționate majoritatea produselor din pachete. Astfel, peste 404 000 RON din valoarea totală a cumpărăturilor au rămas în comunitatea locală.
Foto: Georgiana Catan
Popular Articles
- Most read
Publicitate