- Friday, 12 February 2021
- Written by Florin Silviu Negru
- Hits: 1306
În urma unei analize publicată într-un ziar central potrivit căreia, din cele din cele 88 de miliarde de euro investiţii străine în 30 de ani, aproape jumătate, mai precis 35 de miliarde de euro, s-au realizat între 2005-2008, în timpul Guvernului Tăriceanu, președintele ALDE a simțit nevoia să iasă la rampă și să se laude cu realizările sale ca premier, doar, doar va mai ieși puțin din anonimatul politic în care a intrat. Una dintre aceste laude de sine se referă la privatizarea Dacia pe care încearcă să și-o treacă în contul politic personal, atât ca inițiere, cât și în ce privește rezultatele spectaculoase obținute ulterior de constructorii de automobile de la Mioveni.
„Privatizarea de la Craiova cu Ford a fost derulată în paralel cu extinderea considerabilă a investiţiei Renault de la Dacia. Trebuie să avem în vedere că proiectul de privatizare al întreprinderii Dacia l-am iniţiat în 1997, atunci când eram Ministru al Industriei şi Comerţului, cu ocazia întâlnirii de la sediul Renault din Paris cu PDG-ul de atunci Jean-Louis Schweitzer.
Proiectul construirii unei maşini pentru pieţele emergente de 5.000$ a fost evocat cu acea ocazie, iar în toamna anului 1997 echipele de la Renault au venit la Piteşti să facă un audit tehnic şi financiar. Privatizarea la Dacia s-a perfectat la începutul anului 1999 printr-o investiṭie de 260 mil $. Ce a urmat ştim cu toţii: Dacia a devenit o marcă aparte a grupului Renault şi un succes industrial şi comercial de mari proporţii ṣi graţie implicării Guvernului pe care l-am condus prin crearea parteneriatului cu partea franceză. Ajutoarele de stat, precum şi alte facilităţi pe care le-am dat, au permis creşterea investiţiilor la un nivel de 3,5 miliarde euro care includ noua fabrică de motoare şi cutii de viteze, centrul logistic pentru exportul de CKD şi SKD ş.a. Este la fel de adevărat că succesorul lui Schweitzer, Carlos Ghosn a înţeles potenţialul de expansiune al mărcii Dacia şi l-a exploatat la maxim. „Les mauvaises langues” spun că inclusiv salvarea Renault în anii de criză, 2009-2012, s-a datorat contribuţiei Dacia în cadrul Renault. Astăzi Dacia produce 350.000 de automobile finite (fară a socoti CKD si SKD)are o pondere de 3,5% în PIB-ul României,realizează 8% din exporturi şi are 17.000 de angajaţi iar antrenarea multor firme străine şi româneşti în investiţiile pentru producerea pe plan local de piese şi componente a reprezentat o contribuţie esenţială la transformarea sectorului industrial al producţiei de automobile şi componente în principalul sector industrial al României de azi. E bine de reţinut că Renault a creat în România şi centrul RTR (Renault Technologie Roumanie) la Titu, care permite realizarea tuturor fazelor, de la concepţie la testare pentru maşinile produse de constructorul francez şi unde lucrează peste 4.000 de ingineri şi tehnicieni români.”, s-a împăunat Tăriceanu într-un răspuns pentru presa centrală.
Popular Articles
- Most read
Publicitate