taxe_impozite.JPGContribuabilii persoanele fizice vor putea accesa în Spaţiul Privat Virtual (SPV) noi documente, precum declaraţii de înregistrare fiscale, evidenţa creanţelor fiscale, notificări sau certificate de rezidenţă, odată cu extinderea serviciilor SPV, a anunţat Ministerul Finanţelor Publice (MFP). În acest sens, în SPV vor fi disponibile: chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea si /sau plecarea în /din România; notificările privind rezidenta persoanelor fizice; declaraţiile de înregistrare fiscală; cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală; certificatele de rezidenţă fiscală; cererile de restituire; cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/ municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale; evidenţa creanţelor fiscale. De asemenea, prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea să verifice corectitudinea prelucrării Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie. Finanţele au decis şi majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora. Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghişeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate şi se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În acelaşi timp, se oferă cetăţenilor români care domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate, posibilitatea de a se prezenta şi la oficiile consulare sau ambasadele României în scopul identificării fizice şi înregistrării în SPV.

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro