- Monday, 26 September 2016
- Written by Lucian Gherguș
- Hits: 4022
Mutarea producției Logan Break MCV din Mioveni în Maroc, de către compania auto Renault, ne-a luat prin surprindere, chiar dacă trebuia să ne așteptăm la o asemenea mutare. Presiunea, din ultimul timp, a sindicatelor de la Uzina Dacia pe managementul companiei și infrastructura precară din România se pare că i-au convins pe șefii Renault să mute o parte din producție în țări cu forță de muncă mai ieftină, cum este fabrica din Tanger.
Numai că această veste, conform celui mai mare antreprenor din industria auto de la nivelul județului Argeș, cu afaceri de sute de milioane de euro în industria auto, Gheorghe Badea, patronul grupului de firme GIC Nosag, spune că nu trebuie să ne îngrijoreze relocarea fabricației Logan Break MCV.
Gheorghe Badea, argeșeanul care conduce afaceri în domeniul industriei auto, în care lucrează aproximativ 3000 de oameni, jumătate din Uzinele Renault și Ford, iar cealaltă jumătate pentru alte mărci de automobile, a declarat pentru ziarul ,,financiarpress.ro” că totuşi rămâne un echilibru în producția de la Mioveni, dar în același timp trebuie să avem în vedere și cerințele de creșteri salariale în raport cu productivitatea muncii. ,,Nu poți să crești aberant salarii, decât în pas, în ritm cu creșterea productivității muncii”, spune cel mai mare antreprenor argeșean din industria auto.
Totodată, omul de afaceri Gheorghe Badea a atras atenția și asupra infrastructurii rutiere din România, spunând că timpul şi costurile de transport sunt factori de maximă cerință, iar România stă foarte rău la acest capitol.
,,Astfel de fenomene sunt normale în viața sistemului capitalist, unde multinaționalele se dezvoltă tot mai mult. Aceste multinaționale, prin globalizarea care este în continuă creștere, caută să-și eficientizeze tot mai mult activitățile. Activitatea lor se desfășoară pe toate continentele și caută deplaseze, să transfere activități, acolo unde costurile sunt mai scăzute.
În cazul de față, în ce privește mutarea producției a Loganului Break MCV în Maroc, este știut că acolo costurile sunt mai joase, salarile sunt mai mici. Dar asta nu înseamnă că activitatea din România, respectiv Pitești, va rămâne în deficit. Rămâne o mașină mai complexă, mai performantă, Dusterul, care are o piață importantă și lucrurile, deocamdată, sunt echilibrate și fără să creeze o panică, o teamă în rândul nostru.
Problema care rămâne pe viitor este ca noi să menținem, în permanență, un echilibru între salarii și performanță. Nu poți să crești aberant salarii, decât în pas, în ritm cu creșterea productivității muncii. În felul acesta, dacă lucrurile se țin în mână de către management, împreună cu sindicatele, sunt convins că activitatea Renault în România va fi de lungă durată.
Dar nu trebuie să uităm, în paralel, aspectul cel mai neplăcut, de infrastructura rutieră din România, care este cu totul și cu totul în afara vieții civilizate. Costurile de transport și, mai ales, timpul sunt factori de maximă cerință, iar noi stăm foarte rău din acest punct de vedere. În ultimii 26 de ani cunoaștem cu toții că nu am fost în stare să facem o autostradă Constanța – Nădlag. Motive sunt multe, justificări mari. Este un domeniu care necesită o dezbatere mult mai largă, pentru că suntem, în primul rând, noi de vină, partea română și nu numai. Acestă Europă unită, dacă ar fi a noastră, a tuturor, ar fi foarte bine, dar se pare că nu este numai a noastră. Este mai mult a altora și de aceea este o luptă între națiuni, fapt pentru care noi trebuie să ne trezim. Trebuie să fim demni, să avem fruntea sus, să ne batem în drepturi, nu numai în obligații, de așa manieră încât la masa de discuții, de stabilire a regulilor jocului, să avem un cuvânt de spus”, a declarat pentru ziarul ,,financiarpress” omul de afaceri Gheorghe Badea, cel mai mare antreprenor argeșean din industria auto.
Popular Articles
- Most read
Publicitate