PORR forează non-stop la primul tunel de autostradă din România! Cu cât s-au lungit Alina și Daniela
- Monday, 23 September 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 234
Austriecii de la PORR Construct s-au mișcat foarte bine pe Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) și au depășit gradul de execuție de 50%, cu toate că termenul contractual de finalizare a tronsonului este 2027. În acest ritm, cred oficialii de la Transporturi, secțiunea va fi gata până în 2026.
Cel mai dificil de executat este tunelul săpat prin Dealul Momaia, din județul Argeș, primul tunel veritabil construit pentru o autostradă din România. Aici, PORR a lucrat 24 de ore din 24, 7 zile din 7, folosind o tehnologie în premieră – metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method), iar rezultatele s-au văzut. Cele două tuneluri pe sens, denumite Alina și Daniela, au depășit deja două treimi din lungimea totală de 1.300 m.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, care a vizitat șantierul în weekend, la acest moment PORR a depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent acestei secțiuni a A1.
Scrioșteanu a precizat că au fost forați deja 940 metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești) și 830 metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești – Sibiu).
Totodată, antreprenorul a început lucrările de realizare a radierului aferent Tunelului Alina, fiind deja executați aproximativ 550 metri.
„Săptămâna aceasta, procentul lucrărilor pe total șantier a depășit 50%, ceea ce mă bucură, având în vedere faptul că termenul de finalizare a lucrărilor este 2027”, a menționat Irinel Scrioșteanu. La începutul lunii septembrie, primul tunel veritabil de autostradă din România era forat în proporție de peste 60%.
Popular Articles
- Most read
Publicitate