DaciaUzina.png

 

Renault stopează extinderea capacității de producție la Mioveni

Primul gest determinat de izbucnirea pandemiei de coronavirus a fost acela că Renault a suspendat la începutul anului 2020 extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni, care trebuia să crească de la 350.000 la 406.000 de unităţi anual. Astfel, Grupul Renault a decis să realizeze numai investiţiile legate de procesul actual de producţie, nu şi extinderea capacităţii uzinei de la Mioveni ce urma să fie realizată ca parte a unei investiţii totale de 100 mil. euro la Mioveni. Decizia este luată în contextul în care piaţa auto la nivel european era deja în declin, încă dinainte să fie afectată de pandemie, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon la 95 g/km pune presiune suplimentară pe industrie. Mai mult, pentru investiţie a fost aprobat şi un ajutor de stat de 25 mil. euro, care este însă încasat în funcţie de investiţiile realizate.

Dacia oprește la final de martie uzina din cauza pandemiei

Uzina Dacia a oprit producţia de la final de martie până la început de mai, timp de aproape şapte săptămâni din cauza pandemiei. În cele şase săptămâni Dacia putea produce 42.000 de unităţi. La asta se adaugă producţia din uzinele de componente – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) estimează o pierdere la nivel de industrie auto de 124 milioane euro pe zi, iar în perioada de peste 30 de zile lucrătoare se adună peste 3,7 miliarde de euro. Anul trecut întreg businessul industriei auto româneşti s-a ridicat la circa 30 de miliarde de euro, potrivit datelor ACAROM.

Dacia prezintă Spring, primul automobil electric produs sub brandul autohton

Dacia deschide un nou capitol din istoria sa, odată cu prezentarea primului său model de serie electric - Spring. Acesta va fi cel mai accesibil automobil electric de pe piaţa europeană, cu un preţ de sub 20.000 de euro, cel mai probabil de 17.000 de euro. Renault City K-ZE, modelul electric pe care este bazat Dacia Spring, a fost lansat pe piaţa chineză în 2019. Acesta este produs de compania eGT New Energy Automotive, un joint venture deţinut de Nissan şi Dongfeng din care Renault deţine 25%. Aceeaşi companie va produce pentru început şi Dacia Spring. Anul trecut Renault Dongfeng a anunţat că în China compania va vinde numai maşini electrice. Lansarea europeană are loc în condiţiile în care segmentul maşinilor electrice a fost singurul care a crescut în 2020, an în care pandemia a ras cel puţin 30% din piaţa auto. În prima jumătate a anului trecut în Uniunea Europeană s-au livrat circa 220.000 de maşini electrice, în urcare cu 22% faţă de perioada similară din 2019. Având în vedere bateria de 26,8 kWh, cel mai probabil autonomia maşinii va fi de circa 200 km, suficient pentru oraş sau o navetă interurbană scurtă. Maşina are 4 locuri şi o lungime de 3,73 m, faţă de 4,09 metri cât are lungime noul Sandero.

Se lansează în producţie cea de-a treia generaţie Logan, Sandero şi Sandero Stepway

Uzina Dacia de la Mioveni a demarat producţia modelelor Sandero Stepway&Logan din cea de-a treia generaţie, în premieră pe o platformă de ultimă generaţie a celor de la Renault – CMF-B. În premieră noile modele vin cu faruri LED dar şi cu radar pentru frânare de urgenţă şi au renunţat la motorizările diesel. Odată cu lansările în producţie, gama urmează a fi puternic restructurată. Logan MCV este primul model ce va fi eliminat odată cu schimbarea de generaţie a gamelor Logan şi Sandero, iar Dokker va fi următorul, în timp ce francezii deja au anunţat că la Mioveni va mai fi produs doar Sandero Stepway, în timp ce Sandero va fi produs integral în Maroc.

Dacia atinge în septembrie cel mai mare volum de maşini asamblate într-o lună în România

Dacia a apăsat „la podea“ acceleraţia şi a revenit la un volum aproape normal, de 1.300 de maşini pe zi (1.400 de maşini pe zi înainte de pandemie).

 

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro