- Thursday, 06 August 2020
- Written by Florin Silviu Negru
- Hits: 1589
Pe circa 55,7 km între Craiova și Slatina se lucrează în prezent la drumul expres DX12 Craiova - Pitești. Imagini din dronă și de la sol prezentate de Compania de Autostrăzi ilustrează mobilizarea constructorilor și zonele de pe traseu unde drumul de mare viteză a început să prindă contur. Mai exact, pe drumul expres DX12 Craiova - Pitești (112 km în total) se lucrează pe tronsoanele 1 și 2, de la Craiova la Slatina. Pe sectoarele 3 și 4 contractele de proiectare și de execuție au fost atribuite către românii de la UMB, însă nu s-a semnat încă nimic pe fondul contestațiilor depuse după licitație. „Pe șantierul Drumului Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 1, km 0+000 - km 17+700, se execută lucrări precum realizare terasamente, forare, cofrare, armare și betonare structuri, îmbunătățire teren de fundare, etc”, scrie CNAIR. „Tronson 2. Acest tronson este executat de Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL și este împărțit în 2 loturi. Cele 2 loturi au o lungime totală de aproximativ 40 km iar stadiul fizic actual al construcției depășește 20%”, anunță compania.
Licitații și contestații
Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri. Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar Tronsoanele 1 și 2 au fost până acum contractate. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie - UMB. Contractele încă nu au fost semnate din cauza contestațiilor.
Popular Articles
- Most read
Publicitate