01-tronson-5-autostrada-sibiu-pitesti.jpgAutostrada A1 de la București la Nădlac și, mai exact, bucata Pitești-Sibiu, are puține șanse să fie finalizată complet până în 2030, anul limită când Comisia Europeană și-a propus să termine cu coridoarele de pe rețeaua de transport centrală TEN-T Core, se arată într-un raport de audit al Curții de Conturi Europene. Raportul tratează opt mari proiecte europene, iar în România a fost studiată conexiunea Est-Vest pe fostul coridor pan-european 4 și a găsit mai multe probleme și nereguli în implementare. Raportul publicat acum de către Curtea de Conturi Europeană tratează opt mari proiecte de infrastructură de pe Continent, finanțate cu fonduri europene nerambursabile și analizează dacă Comisia Europeană s-a asigurat că proiectele co-finanțate de UE sunt bine planificate și eficient implementate. Pentru România, echipa de auditori a constata că finalizarea completă a autostrăzii A1 sunt întârziere de aproape opt ani și că sunt puține șanse ca întreg proiectul să fie gata până în 2030. Raportul Curții de Conturi abordează și problema întârzierilor pe majoritatea proiectelor analizate și concluzionează că în cazul României, nefinalizarea la timp a autostrăzii A1 are consecințe foarte grave: de la vieți pierdute în accidente rutiere, la sume fabuloase de bani europeni nefolosiți la timp. Cât privește întârzierea calculată, Raportul Curții de Conturi estimează că în cazul A1 este vorba de 79 de luni pentru una dintre secțiunile pe autostrada A1, sau 263% din intervalul de timp inițial planificat. „Întârzierea medie este de 34 de luni (mai mult de 68% din perioada planificată inițial). Pentru cele 17 secțiuni verificate, aceste întârzieri au dus la retragerea a 1,4 miliarde de euro bani de cofinanțare UE din alocările inițiale”, se arată în Raport.

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro