Dacia-1975.jpg

 

Surpriza acestui început de an e făcută de o Dacia 1300 din 1975, în stare impecabilă, care are doar 7.900 kilometri și care se vinde la un preț incredibil, 12.490 de euro, mai ieftină decât un Sandero Stepway de ultimă generație.

În esență, Dacia 1300 e un Renault 12 cu modificări minimale și fabricată în România. A fost legendară, pentru că altceva n-a fost. N-a excelat nici la putere, nici la confort, dar românii s-au îndrăgostit de mașină. Acum a devenit automobil de epocă, iar prețul a crescut corespunzător.

Dacia-1975-interior.jpg

 

Mașina scoasă la vânzare vine și cu câteva „personalizări”. Dintre toate se remarcă covoarele. Altfel, e o Dacia clasică: motor de 1.3 litri, putere de 52 CP, are patru uși, iar cutia de viteze e manuală, dat fiind că în versiunea standard, nu exista altceva. Mașina se vinde din Germania pentru că este o variantă fabricată pentru Germania, a avut un singur proprietar și nu a fost accidentată niciodată.

În ceea ce privește istoria modelului, e una cel puțin interesantă. În 1966, la Poiana Brașov, câțiva producători europeni mari au venit cu oferte. Lista era așa: Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și DKW, producător vest-german. Renault a venit cu R10, Peugeot a propus 204 Berline, Fiat a avut 1100D și Alfa Romeo a venit cu Giulia. DKW a propus F102. Dintre toate, Renault a sfârșit prin a câștiga licitația pentru ceea ce avea să devină mașina Dacia.

 

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro