- Tuesday, 10 September 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 168
Mai este doar aproximativ o lună până când noul SUV Dacia va fi dezvăluit, la Paris, dar până atunci imaginația fanilor mărcii continuă să găsească răspunsul la întrebarea: care vor fi diferențele estetice dintre Duster și Bigster. Cele mai recente fotografii care surprind mașina camuflată, în teste pe străzile din Pitești sunt destul de elocvente. Dacia „Bigster” – folosim ghilimelele pentru că nu este cert 100% numele noului model – va fi diferit de Duster, în multe dintre detaliile estetice și, probabil, și în unele tehnice. Chiar dacă nu există nicio informație oficială pe acest subiect, fotografii recente realizate de un piteștean care a surprins mașina în timpul ultimelor teste arată fără prea mari dubii care sunt diferențele clare la nivelul limbajului de design, între cele două SUV-uri înrudite, Duster și Bigster.
Așa cum spunea și șeful Dacia, Denis le Vot, dacă Duster este un SUV de aventură, „rough and tough”, aceste elemente fiind subliniate de o mulțime de detalii precum protecțiile aripilor, barele frontală și din spate, Bigster va fi un SUV elegant „de croazieră”, iar acest lucru va fi reliefat de un design mai dinamic și mai rafinat. Însă, înainte de toate, să nu uităm că Bigster va avea o lungime de 4,60 metri și un ampatament mărit cu circa 15 cm față de Duster, conform Profit.ro.
Într-una dintre fotografiile publicate pe social media, apare evident faptul că Bigster nu va mai avea pe portierele față plasticul negru care amintește de un snorkel off-road. Camuflajul mașinii fotografiate este smuls chiar în zona unde acest plastic se regăsește la Duster și este clar că la mașina surprinsă elementul de „starkle” lipsește. Starkle este materialul inventat de inginerii Dacia, fiind un PVC impregnat cu fragmente colorate de plastic reciclat.
Tot în aceeași zonă a fotografiei putem vedea că protecțiile pasajelor roților par mai discrete, spre deosebire de Duster, care le are mai pronunțate, dar impresia ar putea fi rezultatul colantării. Bara spate este indiscutabil diferită, acest lucru datorându-se nevoii de a da mai multă eleganță lui Bigster. Acest lucru s-a făcut prin eliminarea porțiunii de protecție gri-argintiu.
Este destul de evident și faptul că pe uși nu pare să mai existe nicio protecție de plastic. Astfel de modificări este posibil să vedem și în zona frontală, care însă nu apare în ultimele fotografii. În zona stâlpului C și a geamului lateral de pe acest stâlp putem observa de asemenea cu claritate faptul că acest geam are o formă mult mai dinamică, față de cel de pe Duster, în genul celui de pe Hyundai Tucson sau Ford Kuga.
De asemenea, blocurile optice spate par a avea o dispunere ușor modificată a literei Y orizontale, însă din nou această impresie ar putea fi creată doar de „jocul” foliei de camuflaj. În rest, este foarte vizibilă similaritatea hayonului, în cele mai mici detalii, la fel și a ușii spate, în timp ce creșterea destul de mare a consolei spate îi conferă o apariție impozantă, de SUV masiv, odată cu creșterea ampatamentului.
Popular Articles
- Most read
Publicitate