#Compania Yildiz Entegre, prejudiciată de confundarea acționarului principal cu un DJ grec în Mamaia

b_750_350_16777215_00_images_poze_2018_05_Drept_la_Replica.jpgZilele trecute am asistat la un spectacol fără pic de rațiune, am putea spune, între Primăria Mioveni și un site de știri din județul Argeș, recent lansat pe piața media locală. Spunem fără nicio rațiune pentru că iată un alt caz similar s-a întâmplat în urmă cu 2 zile, iar partea prejudiciată a acționat după același model, ca Primăria Mioveni, fără să se mai interpreteze că este vorba de un linșaj mediatic, prin transmiterea unui simplu comunicat de presă în care se dezmint anumite informații false. 

Pe scurt, în primul caz a fost vorba de un inspector al Finanțelor Publice Argeș care venise în control la Trezoreria Mioveni, serviciu subordonat Finanțelor Argeș, dar în loc să controleze activitatea Trezoreriei Mioveni, acest inspector viziona filme porno, fiind surprins de unii contribuabili care au trimis la presă înregistrări cu respectivul inspector în timp ce viziona filme pentru adulți. Iar de aici a început spectacolul fără nicio rațiune, după modelul:,,Somnul rațiunii naște monștri”.

Mai exact, site-ul de știri care a intrat în posesia acestor înregistrări a prezentat în mod eronat locul acțiunii fierbinți, precizând că acțiunea ar fi avut loc în cadrul Primăriei Mioveni, iar ,,cinefilul”, ar fi fost un angajat al instituției cu pricina. Fiind un subiect care prinde la români, mai ceva ca unul despre criza economică, informația a fost preluată tot în mod eronat și de presa națională, ziare și televiziuni, fapt ce a prejudiciat în mod grav imaginea Primăriei Mioveni.

Astfel, reprezentanții Primăriei au fost nevoiți să transmită un comunicat de presă în care să dezmintă acele informații false, iar de aici au început atacurile, chiar la adresa primarului Ion Georgescu, care oricum nu avea nicio implicare în tot acest scandal, nefiind pătată imaginea lui. Cei vinovați, în loc să-și recunoască greșala, s-au simțit lezați de acel comunicat prin care se apăra imaginea  Primăriei Mioveni. Ba mai mult, reprezentanții site-ului  care au publicat informația în mod eronat au asociat acel comunicat de presă cu un linșaj mediatic pus la cale de primarul Ion Georgescu, în baza unor chitanțe tăiate Primăriei Mioveni de jurnaliștii care au publicat acel comunicat.  

Acum, iată, la doar câteva zile de la acel incident, din păcate, pentru credibilitatea presei, un alt caz similar  se petrece, dar cu alte personaje, dar care și acestea au legături cu județul Argeș. 

Mai exact, compania Yildiz Entegre a suferit prejudicii de imagine incomensurabile ca urmare a vehiculării în presă a numelui acționarului său principal ca protagonist în scandalul generat de aterizarea unui elicopter în stațiunea Mamaia. Așa cum a fost fals relatat de publicația Cancan.ro, acționarul companiei turcești în România ar fi coborât din elicopter pentru a participa la una dintre petrecerile organizate în stațiunea Mamaia. 

,,Precizăm că, în momentul incidentului, actionarii principali ai companiei nu se aflau în țară, prin urmare nu puteau participa la o petrecere organizată într-unul dintre cluburile de la malul mării. 

Considerăm că lipsa de informare a jurnaliștilor de can-can a adus prejudicii grave companiei și acționarului său principal prin atribuirea de etichete precum “sultanul parchetului”. Prezența în România a celui mai mare investitor din județul Argeș și bunele sale intenții nu ar trebui să fie afectate de lipsa de documentare și de dorința de a genera știri incendiare. 

Ne preocupă și ne îngrijorează rapiditatea cu care publicațiile și televiziunile de știri au preluat această știre fără a verifica identitatea membrilor grupului care a coborât din elicopter în fața clubului. Viralizarea acestei știri fără a ni se cere de către jurnaliști un punct de vedere este un mod îngrijorător în care modelul “fake news” poate afecta o companie. 

Solicităm pe această cale tuturor publicațiilor care au preluat în mod fals știrea, retragerea ei din fluxurile online și publicarea unei erate, în cazul în care ea va apărea în edițiile tipărite ale acestor publicații”, transmit reprezentanții companiei Yildiz Entegre, într-un comunicat remis Financiarpress.ro.

Așadar, oare și aici este vorba de un linșaj mediatic al unor colegi din presă  sau pur și simplu de o acțiune în care se încearcă apărarea imaginii a celui afectat?  S-o fi vândut și de data aceasta o parte din presă (cei care au publicat comunicatul transmis de reprezentanții Yildiz Entegre) ,,pe o ciorbă și doi mici cu un fir de pătrunjel”?  Desigur, că nu, însă la Mioveni probabil că s-a dorit altceva, poate chiar linșarea mediatică a primarului Ion Georgescu.  

Însă, concluzia este aceeași:,,Somnul rațiunii naște monștri”.

 

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro