b_750_350_16777215_00_images_poze_2017_12_anaf.jpgCadrul legal aplicabil cazierului fiscal, adică acel document ce reflectă disciplina financiară a unui contribuabil, va fi modificat, potrivit unui proiect de act normativ adoptat recent de Senat. Concret, practicienii în insolvență vor fi scutiți de anumite informații, în timp ce eliberarea documentului în format electronic se va face mai ușor. Printre altele, cazierul fiscal al practicienilor în insolvență ar urma să nu mai cuprindă informații referitoare la inactivitatea fiscală declarată de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolvenţei în formă simplificată, intrării în faliment sau pronunţării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare a contribuabilului, având în vedere că aceasta nu ține de culpa practicianului. Totodată, documentul adoptat marți de senatori stabilește ca informațiile înscrise în cazierul fiscal al practicianului în insolvență până la data intrării în vigoare a proiectului de lege să fie scoase la cererea acestuia. Proiectul de act normativ prevede și eliminarea obligației persoanelor care solicită eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic, de a transmite, odată cu cererea, documentele care atestă identitatea şi calitatea acestora. Potrivit informațiilor venite dinspre autorități, măsura face parte din planul de simplificare a procedurilor administrative pentru contribuabili și va conduce la un sistem eficient și rapid de emitere și obținere a certificatului prin serviciul „Spațiul Privat Virtual”.

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro