b_750_350_16777215_00_images_poze_2016_08_constanta3.jpgAceasta conduce acum topurile în vânzările de vinuri Recaș pe țară

Simțul antreprenorial, din păcate, la noi, în România, nu este prea mult dezvoltat. Amprenta regimului comunist încă se mai găsește în comportamentul și mentalitatea multora dintre noi, chiar fără să ne dăm seama. Cu toate acestea, mai sunt și oameni care au refuzat stilul de viață monoton și s-au hotărât să devină antreprenori. În cadrul acestei rubrici -  ”Afacerea săptămânii” - ne-am propus să vă prezentăm exact acest fel de businessuri care au plecat de la zero și au înflorit treptat, diverse afaceri de succes și povestea acestora.

Soții Mărășoiu, primii beneficiari ai fondurilor europene din județul Argeș pentru înființarea unei plantații de vie

b_750_350_16777215_00_images_poze_2016_08_Delia-Marasoiu.jpgPovestea de săptămâna aceasta îi are ca principali actori pe Delia Mărășoiu, informatician de profesie, și pe soțul ei, Marian Mărășoiu - horticultor. În 2000 Delia Mărășoiu, care până atunci lucra la Inspectoratul Școlar Județean ca informatician, a luat hotărârea să intre în afaceri și a renunțat la serviciul său de birou. Astfel, a pus bazele unui restaurant în localitatea Leordeni, acolo unde soțul avea deja o fermă.
Tot în zona respectivă, în 2003 - 2004, soții Mărășoiu au înființat prin programul PHARE și prima plantație de vie din Argeș realizată pe fonduri europene, în suprafață de cinci hectare. Acum, această plantație este dată în arendă Cramelor Marcea.
    ”Eu am făcut proiectul pe fonduri PHARE ca să luăm bani, iar soțul meu s-a ocupat de implementarea proiectului”, își amintește doamna Mărășoiu despre începuturile sale antreprenoriale.

De la o afacere de familie, la un lanț de magazine în mai multe orașe din țară

După aceste start-up-uri, soții Mărășoiu au hotărât în 2006 să deschidă și un magazin de vinuri. Chiar dacă la început au fost dezamăgiți de partenerul ales, care le-a prezentat ceva și le-a vândut cu totul altceva, soții Mărășoiu nu au cedat și au continuat afacerea cu un alt partener, Cramele Recaș, la recomandarea unor prieteni. Astfel a luat ființă primul magazin ”Casa Vinului care se află și astăzi la aceeași adresă - str. Exerciţiu, colţ cu Vasile Lupu, bl. D17, parter - dar care are și același principal furnizor de vinuri - Cramele Recaș și, cel mai important, aceleași persoane angajate, semn că seriozitatea îi caracterizează pe antreprenori.
”Din februarie 2006 și până în ziua de azi suntem parteneri Recaș. În acea perioadă erau în jur de vreo 50 de magazine partenere Recaș în toată țara. În 2008, când s-a făcut o analiză, magazinul nostru era pe locul al II-lea, ca vânzări. De atunci am rămas pe al II-lea pe țară în fiecare an.
În 2006 acesta a fost primul magazin. După aceea, în 2008, am deschis în Târgoviște. Am avut și la Curtea de Argeș un magazin, dar l-am ținut doar un an deschis pentru că, atunci când a venit criza economică, orașul Curtea de Argeș era la pământ și nu am mai putut să-l ținem. În 2011 am deschis și la Constanța, fiind al III-lea magazin. Între timp, rugată de cei de la Recaș, am deschis un magazin și în capitală.
La București în 2010 am deschis primul magazin, iar anul trecut l-am deschis pe al V-lea. Aceste cinci magazine din București le-am predat copiilor să se ocupe de ele. Aproape pe fiecare an am deschis câte un magazin în București, dar asta deoarece copiii s-au ocupat foarte bine de ele. Ei sunt pe locul I pe țară în vânzările de vinuri Recaș”, ne-a mărturisit doamna Delia Mărășoiu. 
 
    Rețeta succesului

    În ceea ce privește rețeta succesului, doamna Mărășoiu consideră trei aspecte esențiale pentru a reuși în afaceri. Un prim aspect care, spune dânsa, a ajutat-o foarte mult a fost calitatea vinurilor de la Recaș. Adică, seriozitatea partenerilor de afaceri este hotărâtoare. Totodată, doamna Mărășoiu spune că a beneficiat și de profesionalismul soțului care este horticultor și, nu în ultimul rând, perseverența. 
”Faptul că cei de la Cramele Recaș au produse bune m-a ajutat foarte mult. Este adevărat că nu vând numai vin de la Recaș. Doar vin vrac vând numai de la Recaș. Însă vinuri îmbuteliate vând și de la alte crame. Avem mici crame românești care fac niște vinuri extraordinare în toate regiunile țării. Un alt aspect care a adus succesul acestui business a fost profesionalismul soțului meu care este de meserie și m-a ajutat foarte mult. Nu este foarte ușor să te ocupi de afaceri de genul acesta, trebuie să știi ce trebuie făcut, cum trebuie păstrat vinul și așa mai departe. M-a ajutat foarte mult soțul. Dacă nu era el nu mă puteam ocupa singură de business.
Noi, când am deschis magazinul aici, luam clientul de la ușă și îl plimbam prin fața tuturor sticlelor îmbuteliate și îi povesteam despre toate vinurile care erau aici. Ne-am creat deja o notorietate pentru că oamenii vin și ne spun că la noi găsesc vinuri speciale și de bună calitate. Deja lumea știe ce găsește în magazin. Avem foarte mulți clienți fideli, clienți care vin aici încă de când am deschis magazinul. Vin și foarte mulți clienți noi. Trebuie să spun că am avut și clienți pe care, în momentul când s-au deschis alte crame prin oraș, i-am pierdut o perioadă, după care au venit tot la noi și ne-au spus că au încercat și în partea cealaltă, dar sunt mult mai bune vinurile noastre. Nu am mai fost de foarte multă vreme în concediu două-trei săptămâni, cum făceam altă dată. Concediul meu înseamnă două-trei zile maximum. Trebuie să fii tot timpul aici. A fost o afacere de familie care a înflorit”, a conchis doamna Delia Mărășoiu, patroana lanțului de magazine partenere Recaș – ”Casa Vinului”. 

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro