b_750_350_16777215_00_images_poze_2018_03_shopping_online.jpgAproxmativ o treime din totalul reclamaţiilor înregistrate anul trecut la Protecţia Consumatorului sunt din mediul online, a declarat miercuri Paul Anghel, director general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), cu ocazia "Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor".

"Din totalul de 92.400 de reclamaţii, înregistrate în 2017, 28.224 sunt din online. S-ar putea să sperie ca număr, este o cifră destul de mare, dar trebuie să avem în vedere şi nivelul vânzărilor. Avem nişte exemple de probleme cu care se confruntă românii. Există operatori economici care nu respectă termenele de livrare, iar aici probabil că orice operator economic o să spună "Nu depinde de mine, ci de curier" şi am spus că ar fi bine fie să vă gândiţi să faceţi curierii dumneavoastră, propriile servicii de curierat, fie să faceţi nişte contracte, încât dacă există o întârziere destul de mare la livrarea unui anumit produs şi consumatorul este prejudiciat, acel cuantum al afectării economice să fie suportat de o companie de asigurări", a precizat Paul Anghel. Acesta spune că la momentul actual legislaţia nu permite ANPC închiderea sau suspendarea activităţii unui anumit site.

"Eu cred că sunt două paliere principale de discuţie. Primul palier ar fi privitor la operatorii economici care se comportă corect cu consumatorii şi care trebuie încurajaţi, trebuie sprijiniţi şi consiliaţi şi mai există şi palierul de discuţie vizavi de operatorii economici, indiferent că sunt de pe site-uri, magazine online, Facebook, sau alte variante de vânzare la distanţă, care ating într-un anumit moment "limita de infracţiune", adică nu ar mai fi o contravenţie pentru înşelătorii, publicitate falsă, promovarea unor anumite iahturi, maşini vândute, să dai şi avans etc. Avem reclamaţii în sensul acesta, sau există consumatori români care au fost păcăliţi de asemenea practici. Aici ar trebuie să delimităm clar. Din păcate legislaţia în momentul acesta nu permite nici ANPC şi nici ANCOM (Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii) închiderea sau suspendarea activităţii unui anumit site. Asta este o problemă care ar trebui reglată, din punct de vedere legislativ", a mai spus directorul general ANPC. Anghel a precizat că magazinele online sunt foarte greu de verificat deoarece au sediile sociale şi punctele de lucru la căsuţe şi oficii poştale diferite.

 

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro