b_750_350_16777215_00_images_poze_2018_11_Bogdan-Ivan.jpgRecent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul  pentru realizarea a două tronsoane din drumul expres Piteşti-Craiova. În acest context, preşedintele PRO România Argeş vine cu o serie de precizări. ”Piteştiul va avea a doua centură ocolitoare la Sfântu’ Aşteaptă, atunci când va fi gata şi drumul expres Piteşti-Craiova. De ce? Pentru că CNAIR a semnat contractul doar pentru două tronsoane ale viitoarei investiţii, pe secţiunea Craiova-Slatina. Guvernul Dăncilă-Dragnea anunţă cu surle şi trâmbiţe semnarea contractului, însă uită să ne spună că licitaţiile pentru loturile de la Slatina la Piteşti au fost anulate. Cu toţii ştim ce înseamnă reluarea unei licitaţii publice în România, ani si ani de tergiversari. În acest ritm, drumul expres până la Piteşti va fi gata la Sfântu’ Aşteaptă, atunci când vom avea şi a doua centură ocolitoare a Piteştiului, proiect promis de foarte mulţi ani de către autorităţile publice, proiect care face parte din tronsoanele drumului expres ale căror licitaţii au fost anulate”. De asemenea, Bogdan Ivan atrage atenţia şi asupra costurilor exagerat de mari pentru realizarea drumului expres care va face legătura între Slatina şi Craiova. ”Aproximativ 8 milioane de euro va costa realizarea unui kilometru de drum expres Piteşti-Craiova, potrivit sumelor făcute publice de CNAIR. Este un drum expres, care ar trebui să fie uşor de realizat şi la costuri decente. Cu toate acestea, este mai scump decât o autostradă, dar cu 20% mai îngust.În ţări precum Bulgaria, Serbia sau chiar Germania, costurile de realizare a unui kilometru de autostradă sunt cu mult mai mici decât costurile de realizare a unui kilometru de drum expres în România. În Bulgaria, în medie, un kilometru de autostradă costă 3,1 milioane de euro, în Serbia 5,3 milioane de euro, iar în Germania nu mai mult de 4,8 milionae de euro”, precizează liderul PRO România Argeş. ”Avem un guvern care se laudă cu semnarea unor contracte, incapabil să realizeze proiecte majore de infrastructură, iar proiectele pe care mimează că le realizează sunt, de fapt, modalităţi de a  jongla cu banii românilor”, încheie Bogdan Ivan.
    

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro